Fotomässan - en besvikelse


Jo, jag gillar att fota. Jag gillar prylar. Alltså borde fotomässan i Göteborg vara himmelriket för mig. 2009 års fotomässa var dock ingen höjdare. Varmt, mycket folk och tråkigt innehåll.


Man lockade med att man kunde få sin kamera rengjord av Canon och Nikon och att man kunde få skriv ut en förstoring på valfritt foto i A2. Bara de två är ju värt entréavgiften (110 spänn med Läsvärdet rabatt). Dessvärre hade ju halva Göteborg tänkt likadant. Det var på håret att de han med min kamera vid rengöringen, men någon utskrift i A2 blev det inte. Köerna ringlade långa och till slut meddelade utställaren att det inte skulle skrivas ut något mer.


Eftersom mässan återkommer nästa år hoppas jag på mer utrustning som passar en glad amatör. Jag vill få tips på hur jag med små medel kan ta bättre bilder. Jag fattar att ett gäng feta omni bouncers gör att bilde blir bättre. Men kom igen, vem orkar släpa på sånt ;-)

No comments: