Flyga luftballong


Jag ska inom några veckor flyga luftballong över Göteborg. Om nu inte flygturen blir inställd som den blev i höstas. På sätt och viss var det rätt bra att den blev inställd i höstas. Jag tror att det är mysigare att flyga luftballong över Göteborg på våren.

Jag har en kompis som flög luftballong över Stockholm i somras och han blev helt frälst. Han snackade om att han ville lära sig flyga luftballong. Sen tror jag att det hela rann ut i sanden. Frågan är vart man vänder sig för att bli en utbildad pilot för luftballonger?

Hur som helst ser jag ram emot att sakta åka med vinden en stilla kväll och helt tyst se ut över Göteborg. På sätt och vis kan jag tror att det är snäppet häftigare att flyga över Stockholm som ju faktiskt är en väldigt vacker stad. Oavsett så ska det bli en grymt häftig upplevelse att flyga ballong!

No comments: